RADY A TIPY

13.03.2013 18:33

Co je vlastně pasivní příjem HYIP?

 

HYIP je zkratka pro High Yield Investment Program (vysokovýnosový investiční program). HYIPy jsou podvodné investiční programy nabízené hlavně přes internet. Investorům nabízejí neúměrně vysoké zisky. Pro manipulaci s měnou používají zejména elektronické peněženky jako například Liberty Reserve, Perfect Money nebo Payza.

 

Často fungují na principu Ponzi schématu , podtypu pyramidového schématu. Nový investoři poskytují peníze k vyplacení zisku existujícím investorům, kteří mohou vše vybrat a nezanechat nic novým investorům. Od jistého okamžiku přestanou své investory vyplácet úplně, od takového okamžiku bývají nazývány anglickým výrazem SCAM.

 

 

Pasivní příjem je pojem z ekonomie. Pasivním příjmem se rozumí pravidelný příjem, pro jehož získávání není třeba vynakládat nějaké zvýšené úsilí (nebo práci) a nebo kde není vyžadováná má přítomnost.

Pasivním příjmem může být např:

  • Zisk z pronájmu budov, prostorů, bytů apod.

  • Zisk z podniku, kde není vyžadována má přítomnost

  • Zisk z dividendy, dluhopisů, investičních fondů

  • Zisk z umístění cizí reklamy na např. webové stránky

  • Zisk z úroků

  • Zisk z poskytování licence nebo zisk z patentů

Dosáhnutí vysokého pasivního příjmu je mimojiné cílem investorů.

 

 

Co je vlastně pasivní příjem MLM?

 

Síťový marketing neboli multi-level marketing (zkráceně MLM) je forma přímého prodeje. Jeho podstatou je zkrácení distribučního řetězce na minimum. Výrobce nebo dodavatel služeb či zboží vytváří dodavatelské podmínky pro samostatné podnikání svých nezávislých vlastníků podnikání (NVP). Ti na základě toho mohou zprostředkovat příležitost stát se NVP dalším lidem, a tak vzniká víceúrovňová („multi-level“) odběratelská struktura (síť), která je coby forma distribuce účinnější a levnější než klasický distribuční řetězec velkoskladů, velkoobchodů a reklam.

Tato forma distribuce ponechává mnohem více finančních prostředků výrobci, který má tak větší prostor investovat do vývoje, technologií a vstupních surovin, čímž může oproti konkurenci dosáhnout vyšší kvality nabízených produktů či poskytovaných služeb distribuovaných právě prostřednictvím MLM. Zároveň tak výrobce může NVP nabídnout zajímavé motivační ohodnocení (marketingový plán) a významné konkurenční výhody.

Zjednodušeně lze říci, že jde o jakousi kombinaci přímého prodeje a frenčízingu, pro kterou se také vžilo označení „osobní frenčízing“. O síťovém marketingu se také hovoří jako o „referenčním prodeji“. Většina NVP totiž buduje svou síť především na základě doporučení lidem ve svém okolí, u kterých mají důvěru. Ta je jedním z hlavních předpokladů úspěšného podnikání v tomto oboru.

Seriózní firmy, využívající MLM, jsou sdružené v mezinárodních asociacích DSA, DSEI, FEDSA, WFDSA a také v národní asociaci AOP. Členové asociace se zavazují přijetím členství k vysoké kvalitě svého zboží a služeb a stejně tak se zavazují k normám etického chování.

Zdroj těchto informací je Wikipedia.